Online je budoucnost, ale některé stroje je třeba si osahat
V září se u něj doma v Benešově konal rodinný běh pojmenovaný po jeho prodejně. A třeba na jaře při vlně pandemie koronaviru se právě postřikovače od něj používaly v Týnci nad Sázavou k dezinfekci veřejných prostranství. Tomáš Dvořák patří k nejakčnějším na české mapě dealerů značky STIHL. Přitom nemá problém zákazníkovi říct, ať si svůj vybraný stroj ještě nekupuje a raději si všechno rozmyslí.
„Je to samozřejmě naše cesta, jak se zviditelnit, ale hlavně v jarní vlně pandemie jsme se opravdu snažili pomoct, jak jen to šlo,“ vzpomíná Dvořák, když komentuje obě zmíněné akce. Benešovský běh je tradiční záležitost, kterou sponzoruje už řadu let. Žádný závod, kde by se trhaly rekordy, ale rodinná akce, kam se přijde pobavit celé okolí a výherce se losuje. Organizátoři byli Dvořákovi vděční za několik let podpory, a tak po něm letošní ročník rovnou pojmenovali.
Jméno jeho firmy, která prodává kromě strojů značky STIHL i další výrobce, by se nebýt pandemie objevilo na víc akcích. Takto jich ale řada padla za oběť epidemiologickým opatřením. Ta se samozřejmě projevila i v každodenním chodu Dvořákova obchodu.
I technika může při pandemii pomoct
„Pamatuju si, že na jaře jsme se snažili všemožně zapojit. Když k nám přijeli dopravci bez roušky, dali jsme jim je. A postřikovače jsme nabídli Týnci i Benešovu. Hlavně v Týnci se tamější technické služby o veřejná prostranství poctivě staraly a dezinfikovaly je,“ líčí Dvořák.
Také část jeho prodeje se kvůli novým okolnostem přesunula do internetového obchodu. Byla ale daleko menší než v jiných odvětvích. „Nejsem nemoderní člověk, sám nakupuju přes internet spoustu věcí, ale řadu jich potřebujete vidět a zkusit si je. Myslím, že právě do této skupiny naše zboží patří,“ domnívá se prodejce, který má pro svoji práci všechny možné předpoklady.
Vystudoval elektroprůmyslovku a zkusil i vysokou školu, ale nebylo to nic pro něj, a tak se přidal ke kamarádovi – společně začali podnikat v oblasti údržby zeleně. Lidem nabízeli sekání trávníků a úpravy keřů. Když si Dvořák na vlastní ruce a záda vyzkoušel, co která značka obnáší, naplánoval si, jak bude stroje sám prodávat.
STIHL chtěl mít ve svém portfoliu od začátku, ale na malé vesnici o 2000 obyvatelích to nebylo možné. Povedlo se to, až když otevřel dnešní prodejnu v Benešově. Postupně a krok za krokem se učil nejen pracovat s jednotlivými značkami, ale také se starat o servis nebo marketing. Servis a rady jsou totiž důležité ve všech fázích. „Lidé si něco vyberou na internetu nebo v letáku a reklamě, ale pak stejně přijdou, aby se ještě poradili nebo si věci osahali. U pily musíte vědět, jestli vám padne do ruky, u sekačky, jestli vám sedí třeba ergonomie,“ líčí Dvořák, který už zažil nespočet zvratů v rozhodování.
Zvažte to
Nedávno třeba u asi 80letého muže, fanouška značky, který si přišel pro silnou pilu za asi 20 tisíc korun. Jenže už do prodejny vešel o holi a z rozhovoru bylo jasné, že ji nemá jako dárek pro vnuka nebo syna, ale pro sebe. „Bylo zřejmé, že už by obsluhu takového stroje nezvládal, tak jsme mu poradili, ať si koupí levnější, lehčí verzi, která se mu bude lépe startovat a bude na ni stačit. Jinak by to byl hazard se zdravím,“ zdůrazňuje zkušený prodejce.
Úplně novou servisní éru představoval pro Tomáše Dvořáka příchod robotických sekaček. U nich platí, že kdokoliv si ji od něj objedná, k tomu s kolegy zdarma přijede na zahradu obhlédnout terén a domluvit se na instalaci. Robotická sekačka umí být neocenitelný pomocník. Na začátku to ale přece jen chce nachystat pro ni půdu. „Stalo se nám i to, že zákazník se do sekačky úplně zamiloval, ale když jsme k němu přijeli, zjistili jsme, že to nepůjde. Choval volně prasátko, které do terénu vyrývalo díry, a měl tam i další domácí zvířata, takže jsme doporučili jinou sekačku nebo traktůrek,“ popisuje Dvořák, který má ale jinak řadu příkladů domácností, kde se robot na trávníku stal 100procentním pomocníkem.
Pro pily k němu jezdí třeba i dobrovolní hasiči. A pro křovinořezy na profesionální údržbu zase zaměstnanci technických služeb různých měst a obcí. „U nich je vidět, kdo jak umí přemýšlet do budoucna. Někdo sahá po levnější značce, ale už si neuvědomuje, že zrovna v takových zaměstnáních se technika opravdu nešetří a do budoucna se bude jenom trápit s opravami a neustálými odstávkami,“ přidává na závěr další příklad ze života Tomáš Dvořák.
Vizitka prodejce:
Název firmy: Zahradní technika – Dvořák Benešov |
Adresa prodejny: Křižíkova 2267, 256 01 Benešov |
E-mail: info@sekacky-pily.cz |
Telefon: +420 317 722 089 |
Mohlo by vás zajímat
- Jak vyplnit mezery v živých plotech Pohled do zahrady na děravé živé ploty opravdu není pěkný, přitom bohužel existuje hned několik důvodů, proč mezery vznikají. Abyste je dokázali zaplnit a zabránit jejich znovuvytvoření, musíte nejprve zjistit, co se stalo, a pak konat. Správnou údržbou živého plotu… více
- Když jste odborník a máte špičkový servis, lidé se k vám vrací Motory měl rád od malička. I proto začínal jako automechanik. Postupně se však přesunul do k motorovým pilám, křovinořezům, foukačům a sekačkám. „Sekačka na vás oproti autu nespadne. Je to lehčí na díly,“ směje se Zdeněk Buchta, který se prodejem… více