Skončí záruka a stroj vypoví službu. V čem je problém?
Ten pocit určitě znáte. Koupíte si novou sekačku nebo pilu. Nestála úplně málo a vy čekáte, že vám bude sloužit roky. Bohužel, po pár letech – a často tak záhadně brzy po konci záruční doby – vám stroj vypoví službu. Proč se tak děje?
Z velké části je to proto, že jsme si zvykli nakupovat impulzivně. Výhradně v akcích nebo podle momentálního nastavení internetového srovnávače cen. Nakupujeme tak už i zahradní nebo lesní techniku v hobbymarketu nebo přes internet. A teď schválně, komu myslíte, že jste svým nákupem udělali radost – sobě, nebo výrobci? Pokud už příště nechcete udělat chybu, zvažte před koupí následující argumenty.
Kdo se vám o stroj postará?
Pokud chcete, aby vám stroj vydržel, je jistě výhodnější koupit jej u autorizovaného prodejce. Ten vám dokáže operativně odstranit závady v průběhu sezony a mnohdy prodloužit životnost vašeho stroje o mnoho let. Soustředí se na prodej menšího počtu produktů, zato jim skutečně dobře rozumí. Jeden ze dvou set autorizovaných prodejců STIHL, Vladimír Melichar, dával k dobru příběh, v němž rosič fungoval neuvěřitelných třicet let. U značkového odborného prodejce STIHL jste totiž v těch nejlepších rukou. Prodejci STIHL každý rok procházejí několika povinnými školeními, díky kterým se i vašemu stroji dostává vždy odborná péče.
Originál, nebo neoriginál?
A jsme u dalšího tématu. I když jste pracovali s kvalitním strojem a používali ho správným způsobem, některé z dílů potřebují čas od času vyměnit. Pokud se budete rozhodovat znovu výhradně jen podle ceny, bude vás to možná svádět sáhnout po neoriginálním kousku. Vždyť to přece nevadí, můžete si říct. Jenže tady už mnohdy nejde o peníze, ale o zdraví. Všechny stroje STIHL i jejich součásti prochází cyklem velmi náročných bezpečnostních testů a nemůže se stát, že by se do oběhu dostal nějaký rizikový výrobek. Oproti tomu, náhradní díly jiných výrobců jsou často nekompatibilní a v lepším případě hrozí poškození strojů, jejichž oprava může vyjít až na násobky cen originálních dílů. Nemluvě o tom, že originální díly STIHL jsou do značkové dealerské sítě dodávány ještě nejméně 10 let po ukončení prodeje konkrétního modelu. To je jistota, která není k zahození.
Jaká je kvalita záručního a pozáručního servisu?
Impulzivní rozhodnutí obvykle sleduje výhradně cenu, ale nikoli další argumenty. Například délku záruky nebo kvalitu záručního a pozáručního servisu, na kterou jsou autorizovaní prodejci strojů STIHL pečlivě vyškolení odborníci.
Kvalita se pozná při práci
A pak je tu jeden argument, který není při prodeji vidět už vůbec, a přitom je možná vůbec nejdůležitější. Kvalita práce se strojem. Rešeršujte, hledejte víc informací v odborných testech. Dopřejte si alespoň malý moment přemýšlení před tím, než uskutečníte nákup. Nejhorší je „zbytečně se dřít“, což se s mnohými výrobky běžně stává. Pracovat hůře, déle a obtížněji opravdu není dobrá volba. Nepodceňujte slova jako ergonomie, uživatelský komfort nebo technologické vychytávky. Práce na zahradě nebo příprava palivového dříví může být přeci příjemný relax.
Mohlo by vás zajímat
- Prodejce STIHL v Plumlově má obchod s duší Karel Otruba zasvětil značce STIHL celý svůj život. Když jsme ho navštívili v jeho prodejně na náměstí v Plumlově, přivítal nás s úsměvem na tváři, ve které jsou ale vepsané i starosti šestasedmdesátníka, který řeší, co dál. Z jeho vzpomínek… více
- Servisní kity dělají z údržby nejjednodušší záležitost Schválně, zkuste si sáhnout do svědomí. Jak moc poctivě se staráte o svoje stroje se spalovacím motorem? Pokud se při této otázce najednou díváte do země, měli byste vědět, že právě pravidelná péče je teď zase o něco jednodušší. STIHL… více