Zákazníci požadují stále lepší péči. A to hraje pro nás.
Pořád platí, že jsme národ kutilů a zahrádkářů. I proto je hustota hobby marketů v České republice výrazně vyšší než v západní Evropě nebo ve Skandinávii. Stejně tak práce okolo domu zůstávají jednou z našich nejtypičtějších činností.
Podle Jiřího Rumplíka, jednatele STIHL, se však v jednom situace přece jen mění. Jako zákazníci přestáváme vyžadovat pouze nejnižší cenu, ale stále více zohledňujeme také službu jako součást nabídky.
Kdo je podle vás vůbec typický zákazník STIHL?
Každé škatulkování je obvykle už z principu špatné. Určitě se nedá říct, že je to pouze muž, profesionál pracující s pilou v lese. Takhle jednoduché to v praxi ani zdaleka není. Roste počet žen, mladých lidí, pro produkty značky STIHL si chodí i lidé v důchodovém věku. Obecně se dá spíš říct, že je to zákazník, který má vysoké požadavky jak na kvalitu stroje, tak na službu, kterou očekává. Obvykle je pro něj rovněž důležitá osoba odborného prodejce, kterému důvěřuje a ke kterému se dále vrací.
Co je nejčastější prodejní argument – ten moment, kdy si zákazník řekne „ano, to chci“?
Je to moment, kdy odborný prodejce přesvědčí zákazníka, že stroj, který spolu vybrali, který mu sestavil a odprezentoval, který spolu vyzkoušeli, na který ho zaškolí v bezpečném využívání, je ten pravý právě pro jeho potřeby a požadavky. Zákazník tak v průběhu nákupu získá i důvěru v odbornost prodejce.
Jsou zákazníci náročnější, než byli dřív?
Určitě vnímáme, že se jejich požadavky ve všech směrech mění, počínaje kvalitou a dostupností produktu a poskytované služby, poprodejní péčí konče. Navíc s každým rokem požadavky zákazníků rostou.
Pozorujete, že se mění kvalita a upravenost českých zahrad, lesů, parků?
Rozhodně ano. Jsem rád, že pozoruji kolem sebe větší zájem o životní prostředí. A to jak ze strany institucí, tak především veřejnosti. Společně s tím, jak roste naše životní úroveň, zvyšuje se také zájem o to žít v prostředí, které bude zdravější a atraktivnější.
Objevují se ale i názory, že moderní stroje přírodu trochu znásilňují. Lze na takový výpad reagovat?
Za sebe jsem přesvědčen, že dobře řízený zásah do přírody je v určitých případech zapotřebí. Dám příklad. V České republice se v posledních měsících zle potýkáme s kůrovcem. Kdybychom nechali přírodu, ať se s ním vypořádá sama, tak zde brzy nebudeme mít smrkové lesy. Příroda sama si kvůli aktuálním klimatickým změnám, jež jsme způsobili, neumí s kůrovcem poradit.
Jsou Češi v porovnání s ostatními národy více zatížení na úpravu kolem svého domu?
Ano. Jsme národ kutilů a zahrádkářů. A to se projevuje jak v oblibě prací okolo domu, tak také v oblibě hobby marketů.
Vnímáte je jako hlavní konkurenci?
Ne. Vnímám je jako konkurenci, která je vítaná. Zákazník má možnost porovnání, možnost výběru. Zákazník má možnost srovnání mezi poskytnutou službu v hobby marketu a poskytnutou službou u našeho autorizovaného prodejce. Pravidelně školeného, technicky zdatného, schopného kdykoli a komukoli stroj sestavit, odprezentovat, zapůjčit a samozřejmě také dlouhá léta servisovat.
Mohlo by vás zajímat
- MS 462 – královna profesionálních motorových pil Na český trh byla uvedena již minulý rok, přesto stále nenašla svoji přemožitelku. Profesionální motorová pila STIHL MS 462 – vynikající pomocnice v těžbě dřeva s doslova revolučními parametry. více
- Nové křovinořezy se poperou i s nejtěžšími úkoly Jarní sezona zase nachystá spoustu výzev a dost pravděpodobně bude třeba ovládnout i nějaká ta území pokrytá divoce rostoucí trávou nebo náletovými dřevinami. Právě s takovými úkoly nejlépe pomohou křovinořezy. STIHL letos uvádí na trh hned několik nových produktů v… více